زلزله اخیر در ژاپن؛ ادامه پس‌لرزه‌ها و چالش‌ها برای بازسازی

    0
    8

    امروز (دوشنبه) چهار هفته از وقوع زمین‌لرزه ای به بزرگی ۷.۶ که در اولین روز سال نو میلادی منطقه «نوتو» در استان «ایشیکاوا» در مرکز ژاپن را ویران کرد، می‌گذرد. مقامات درباره لرزش‌های شدیدتر در مناطق آسیب‌دیده هشدار می‌دهند.

    به گزارش ایمنی پرس، آژانس هواشناسی ژاپن می‌گوید به رغم کاسته‌شدن از تناوب وقوع زمین‌لرزه‌های متمرکز در این مناطق، لرزش‌ها همچنان ادامه دارد.

    این مکان‌ها بیش از ۱۵۰۰ زمین‌لرزه با شدت حداقل یک در مقیاس صفر تا هفت لرزه‌نگاری ژاپن را ثبت کرده‌اند.

    این آژانس از مردم می‌خواهد در برابر زلزله‌هایی با شدت بالای پنج یا بیشتر هوشیار باشند. شدت زمین‌لرزه روز اول ژانویه هفت در مقیاس بوده است.

    چالش‌های پیش‌روی زلزله‌زدگان نوتو در بازسازی زندگی

    در همین حال، بیش از ۱۰ هزار نفر همچنان در پناهگاه‌های استان ایشیکاوا به سر می‌برند.

    مقامات این استان می‌گویند که نزدیک به ۴۹۰ پناهگاه بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر را در خود جای داده است. بدتر شدن شرایط بهداشتی به یک مشکل تبدیل شده است. افراد ساکن این مراکز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی پناهگاه‌ها را تمیز می‌کنند.

    بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۹۰ نفر در خودروهای خود زندگی می‌کنند. همچنین مقامات از مردم می‌خواهند محل اقامت خود را اطلاع دهند تا بتوانند خدمات حمایتی ضروری را برایشان فراهم کنند.

    ساکنان برای تأمین مخارج زندگی خود نیز با مشکل مواجه هستند زیرا زلزله اقتصاد محلی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

    به گزارش ان اچ کی، شهر «واجیما» بر اثر زلزله ویران شد. شهردار ساکاگوچی شیگرو خواستار حمایت‌های طولانی مدت شده است.

    او می‌گوید: بازسازی زندگی و معیشت مردم به زمان زیادی نیاز دارد. کمک‌های میان‌مدت و بلندمدت برای نیروی کار، مواد، تجهیزات و تأمین بودجه مورد نیاز است. من از مردم می‌خواهم بی آنکه مقید به رویه‌های مرسوم باشند، کمک کنند.

    بیش از ۴۳ هزار خانه، عمدتا در منطقه نوتو آسیب دیده‌اند. بیش از ۴۲ هزار خانوار هنوز در استان ایشیکاوا با مشکل قطع آب لوله‌کشی مواجه هستند.

    ژاپن هر ساله صدها زمین لرزه را تجربه می کند و اکثر آنها هیچ خسارتی ایجاد نمی کنند زیرا این کشور قوانین سختگیرانه‌ای را برای ساخت و ساز ساختمان‌ها برای بیش از چهار دهه اعمال کرده است.

    با این حال در سال ۲۰۱۱ میلادی این کشور به دنبال یک زمین لرزه ۹ ریشتری که باعث سونامی شد و حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ کشته و مفقود برجای گذاشت، تحت تأثیر قرار گرفت.

    انتهای پیام

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    5 × 1 =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.