هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۱/۰۸؛

    تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار هواشناسی به کشاورزان ۳۱ استان

    0
    5

    سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها خبر داد و برای کشاورزان ۳۱ استان کشور هشدار آسیب به نهاده‌ها و محصولات کشاورزی صادر کرد.

    به گزارش ایمنی پرس به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مناطق جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان فعال است. شدت بارندگی امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

    سامانه بارشی امروز از کشور خارج می‌شود. فردا دوشنبه ابرناکی و بارش در سواحل شمالی و استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، طی این روز بارش‌ها در غرب گیلان و شرق اردبیل شدید است.

    روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور ابرناکی، بارش برف و باران در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران شروع می‌شود، همچنین در نیمه غربی سواحل دریای خزر بارندگی تقویت می‌شود و در خراسان رضوی نیز بارش روی می‌دهد.  روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این وضعیت در غرب، مرکز و سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد.

    امروز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران، سمنان و نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است، همچنین تا روز چهارشنبه دریای خزر و طی روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    پنج × 3 =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.