اختصاصی | مرگ بیش از400 تن به دلیل غرق‌شدگی از ابتدای امسال تاکنون/ کدام استان‌ها بیشترین آمار غرق‌شدگی را دارند؟

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور به تشریح آمار غرق شدگی در بهار 1402 و نیمه اول تیرماه امسال پرداخت.

0
56

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور به تشریح آمار غرق شدگی در بهار 1402 و نیمه اول تیرماه امسال پرداخت.

به گزارش ایمنی پرس، غرق‌شدگی یکی از حوادثی است که سالانه جان تعداد زیادی از مردم را در اقصی نقاط کشور می‌گیرد. این موضوع هنگامی قابل تامل‌تر است که هرروز که در تقویم نیمه اول سال ورق می‌خورد و هوا گرم‌تر از گذشته می‌شود، تمایل مردم به شنا و آب‌تنی افزایش می‌یابد و بالتبع این موضوع ریسک غرق‌شدگی را نیز پررنگ‌تر می‌کند. مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در همین زمینه آمار غرق‌شدگان بهار 1402 در کشور اعلام و آن را از ابعاد گوناگون بررسی کرده‌است.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایمنی‌پرس با اشاره به آمار غرق‌شدگان در کشور از ابتدای سال تا کنون اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد کل غرق‌شدگان در کشور به 457 نفر رسیده است که از این تعداد 178 نفر مصدوم شدند که 156 نفر آن‌ها به مراکز درمانی ارجاع داده و 22 نفر در محل درمان شده‌اند . 279 نفر نیز فوت کرده‌اند.

وی با مقایسه این آمار نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته گفت: در سال 1401 آمار کل غرق‌شدگان به 591 نفر در همین بازه رسید که سهم فوتی‌ها 369 نفر بود. همچنین 222 نفر مصدوم گزارش شد که 36 نفر از آن‌ها در محل درمان شدند و 186 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

کدام استان‌ها بیشترین آمار غرق‌شدگی را داشتند؟

یکتاپرست با اشاره به گستره جغرافیایی غرق‌شدگان در کشور گفت: بیشترین موارد غرق‌شدگی در استان مازندران با 81 مورد گزارش شد. همچنین خوزستان با 36 مورد، بوشهر با 35 مورد و هرمزگان با 30 مورد غرق‌شدگی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. بیشترین فوتی بر اثر غرق‌شدگی در استان مازندران گزارش شد که در این استان 33 نفر بر اثر این اتفاق جان باختند. در رده‌های بعدی نیز خوزستان و خراسان رضوی با 20 فوتی و فارس با 18 فوتی قرار دارند.

بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها و دریاها

وی با تشریح آمار غرق‌شدگان بر اساس محل غرق‌شدگی گفت: از آمار فوق، 26 درصد افراد در دریا، 27 درصد در رودخانه، 13 درصد در استخرهای کشاورزی، 13 درصد در استخرهای شنا، هفت درصد در سدها و آب‌بندان‌ها و سه درصد از افراد در کانال‌های آب کشاورزی غرق شده‌اند.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور با اشاره به رنج سنی غرق‌شدگان تصریح کرد: میانگین سنی 457 غرق‌شده از ابتدای سال 1402 تا کنون 26 سال است که کم‌سن ترین مغروق یک کودک یک‌ساله بوده که در محل حادثه فوت کرده‌است. همچنین از میان غرق‌شدگان مردی 71 ساله که در محل حادثه جان خود را از دست داد، مسن‌ترین قربانی غرق شدگی گزارش شده‌است. 83 درصد غرق شدگان را مردان و 17 درصد آن‌ها را زنان تشکیل داده اند.
انتهای پیام

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست − ده =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.