ایمنی معابر شهری نیازمند توجه بیشتر

    0
    38
    معابر شهری

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: نمی‌توانیم زیرساخت‌های ایمنی برای معابر شهری را در نظر نگیریم. عدد 100 کشته در شهر قابل‌توجه بوده و این نشان‌دهنده مشکلاتی در رفتار ترافیکی است، درواقع تمام ارگان‌ها مسئول هستند تا شرایط را اصلاح کنند.

     

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری موج،‌ مسعود طبیبی در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اهمیت بررسی طرح جامع حمل‌ونقل اظهار داشت: امروزه به موضوع ایمنی در معابر شهری و تعیین رده‌بندی عملکرد معابر به حد کافی توجه نمی‌شود.

    وی ایجاد کاربری‌های جاذب سفر در معابر تندرو را یکی از آسیب‌های طراحی معابر شهری دانست و افزود: در مسیرهایی که اطراف آن کاربری‌های جاذب سفر وجود دارد، نمی‌توانیم رده‌بندی تندرو داشته باشیم و بلوار غدیر یکی از این مسیرهایی بوده که به خاطر عبور عرضی عابر پرخطر است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: اگر بخواهیم مسیر بلوار غدیر را یک مسیر تندرو در نظر بگیریم شاهد افزایش کشته‌های این مسیر خواهیم بود و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک مخالف این مسئله است.

    وی به توسعه متوازن نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه متوازن نیاز به زمان بوده و نمی‌توانیم ایمنی شهروندان را به‌صورت کامل تأمین کنیم و اگر جان آدم‌ها برای ما مهم است باید کاربری معابر شهری به‌درستی تعیین شود و کاربری‌های پیرامون هر معبر در نظر گرفته شود.

     معابر شهری

    توجه به زیرساخت‌های ایمنی برای معابر شهری

    طبیبی، آمار ۱۰۰ کشته در سال را در شهر قم یادآور شد و گفت: نمی‌توانیم زیرساخت‌های ایمنی برای معابر شهری را در نظر نگیریم و با مقایسه شهر قم با سایر کلان‌شهرها عدد ۱۰۰ کشته در شهر قابل‌توجه بوده و این نشان‌دهنده مشکلاتی در رفتار ترافیکی است، درواقع تمام ارگان‌ها مسئول هستند تا شرایط را اصلاح کنند.

    وی طراحی معابر شهری را بر اساس شلوغ‌ترین روزهای سال عنوان کرد و گفت: آیین‌نامه، طراحی معابر را بر اساس پیک تردد در نظر می‌گیرد و ما باید تمام مسائل را در نظر بگیریم و نمی‌توانیم نسبت به طراحی معابر روزهای خلوت را در نظر داشته باشیم.

    بیشتر بخوانید: نجات بیش از ۲۰۰ شهروند توسط آتش نشانان در آبان ماه

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان نسبت به اجرای چشم‌گربه‌ای در شهر تأکید کرد و گفت: در مسیرهای که رفتارهای ترافیکی درستی وجود نداشته و پلیس حضور ندارد اجرای چشم‌گربه‌ای لازم بوده و در مسیرهایی نیز اگر جمع‌آوری‌شده دلایلی علمی داشته است.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    4 × دو =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.